Inspirativní příběhy
aneb když klienty sdílejí své zkušenosti
Kontakt
(Téměř) vše o Heleně
rozhovor s life koučkou, mediátorkou a mentorkou
Jak bys ses popsala?
Použiju jen přídavná jména: nadšená, náročná, tvrdá, divoká, dobrodružná, energická, rychlá, rozhodná, přemýšlivá, vodnářka, silná, šťastná.
Jaké jsou tvoje hodnoty?
Sebevzdělávání, sebepoznání, svoboda, samota, dobrota, blízkost, poznání, odvaha, integrita, autenticita. Vypadá, že to sypu z rukávu, ale je to něco nad čím jsem dlouho rozmýšlela. Chtěla jsem mít na tuhle otázku odpověď, když jí pak kladu mým klientům, a že vím, že spolu s odpovědí na otázku "co vlastně chci" patří mezi ty, na něž není jednoduché tu odpověď najít.
Jak rozumíš životu?
Doptávám se, analyzuji, poslouchám, pochybuji a ujišťuji se.
Jsi na něco expert?
Tak nevím, jestli jsem expert, ale umím být 100% přítomna s mým klientem, vidět ten poslední detail, který doteď unikal, pokládat ty správné otázky, které jen tak někoho nenapadnou. Umím klientovi vpravit energii, nadšení, chuť i sílu, aby se vrhl do svého projektu.
Co při své práci nejvíce využíváš?
Asi moje osobní vnitřní nastavení. Zbožňuji komplikované příběhy - životní příběh klienta mě skutečně ZAJÍMÁ. Při práci zažívám stavy FLOW - práce mě baví, umím ji, je dostatečně náročná, má svůj náročný průběh a cestu/cíl, které s klientem dosahujeme. V práci ztrácím kolikrát pojem o čase. Navíc, nikoho nesoudím, neposuzuji, nehodnotím. Spolupráci s klientem si beru osobně! Záleží mi na něm.
Co tě k tvé práci vůbec přivedlo?
Tak bezpochyby můj vlastní, osobní příběh a jednotlivé události v něm. Za zásadní považuji řadu různých uvědomění ve zlomových momentech. Zmíním je zde bodově s pojmenováním výzev, které mi umožnily zpozornět, vnímat život ve své podstatě a naučily mě, jak toto ukázat druhým:
-
nulová identifikace se studijním oborem;
-
poznání, že postava učitele/mentora je zásadní pro schopnost skutečně se něco naučit;
-
rozpoznání typologie zaměstnanců - různí lidé chtějí různé věci;
-
manažer nemusí být tím nejbystřejším;
-
okolnosti mohou sloužit jako katalyzátor vnitřní motivace - něco vidím, a chci to taky!;
-
vyrovnání se s tím, že rodiče mají despekt k mé práci;
-
říkám ano na pracovní nabídku, na kterou jsem chtěla říct ne - tam vzniklé příležitosti mě obohacují na celý život a ovlivňují jeho další chod;
-
nebát se použít, co umím, i když dělám chyby;
-
výběr VŠ pod vlivem ega a přání ostatních;
-
vyrovnávání se s faktem, že realita studia na VŠ je daleká představě;
-
poznání, že nejsem vzdávací typ;
-
touha být (d)oceněna bez ohledu na to, zda je to, co dělám v souladu s tím, co chci já;
-
automatické plynutí života, přijímání událostí bez zvažování jejich dopadu;
-
pocit ztráty autonomie;
-
smrt jako životabudič
-
mateřství jako škola života;
-
poznání, jakou sílu má moje rozhodnutí k akci;
-
sebevědomí skrz sebepoznání;
-
odvaha skrz uskutečněné kroky;
-
vědomí konečnosti života - některé momenty žijeme jen jednou;
-
poznání hodnoty volnosti (svobody);
-
boj o osobní prostor a prostor k seberealizaci;
-
rozhodnutí skrz odhodlanost;
-
cesta k cíli skrz seřazení priorit.. a ještě mnohem víc..
Co jsi se o sobě dozvěděla, naučila?
Že se umím překonat, neprokrastinovat. Vím, že si mohu vybrat reakci na události, situace. Jsem všímavá. Jsem vděčná. Jsem ráda sama se sebou. Znám cestu z nepohody – umím o sebe pečovat.
Umím říct „ne“ (většinou). Snažím se používat pouze vlídná slova: k sobě, k ostatním. Snažím se žít svůj život, ne život ostatních. Jsem dost dobře „dost dobrá“ máma.
Mám v sobě jakýsi trvalý vnitřní neklid, který může působit jako motor. Jsem rozhodná, pokud vidím řešení, jdu za ním, mám určitou míru odvahy, všímám si, uvědomuju si, jsem pozorná, bdělá.
A co faktické vzdělání a dovednosti, z čeho čerpáš?
Tady bych asi zmínila, že věřím na dvě roviny. Jedna je skutečně o tom faktickém vzdělání a pracovních zkušenostech a druhá je o nějakých přirozených předpokladech. Co se vzdělání týče, jsem certifikovaná mediátorka - specialistka na naslouchání a nenásilnou komunikaci, což umožňuje rychlou orientaci v klientových potřebách a emocích. Díky právnickému vzdělání přináším klientovi první pohled i do některých právních situací, které řeší. Mou profesi vykonávám díky své přirozené schopnosti být koučem a mentorem a také díky vzdělání na mezinárodní certifikované škole Escuela Impacta, člena Association of Coaching, jejíž specialitou je vliv, kterým každý z nás disponuje. Mluvím 4 jazyky – čeština, angličtina, holandština, španělština - a věřím, že přísloví “kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem”, mně umožnilo být ještě vnímavější k potřebám mých klientů. Mám pracovní zkušenosti z obchodu, HR, právního poradenství, marketingu, krizového managementu, jsem spoluzakladatelkou dvou úspěšných firem působících na českém i slovenském trhu.
A pak k těm přirozeným předpokladům: Umím se orientovat v životních zlomových situacích a nahlížet na ně s odstupem. Umím vytvářet strukturu z nepřehledné situace: jako právník bodově přiřazuji, co k sobě obsahově patří. Umím nacházet řešení, baví mě vidět možnosti, které se předtím zdály neviditelné. Jsem specialista na on-line sezení - vím, jak prolomit ledy a případné obavy z virtuálního setkání, se mnou je on-line fajn!
Umím rozptýlit klientovy obavy ze sdílení, umím vysvětlit, k čemu mu je dobré být k sobě otevřený.
A co tě baví, při čem ztrácíš pojem o čase?
Tak kromě mojí práce mám celý seznam činností, které mi činí radost, jsou mými rituály, momenty, kdy nabíjím baterky, tak třeba pravidelný běh, nebo čas strávený u moře, nad fotkami nebo knihami, nebo jen tak sama se sebou.
JUDr. Helena Theunissen
IČ: 04502752
+420 604 301 541
Praha, Česká republika